خرید از خانه كتاب

تعداد:

تحولات نشر كتاب در دهه هفتاد (1370 - 1379)
موضوع:
كتاب - تاريخ
كتاب - نمايشگاهها
نشر و ناشران - ايران - بازاريابي
كتابخانه‌ها
پديدآورنده:
تهيه و تنظيم:محمد رنجبري
باهمكاري:علي‌محمد نياكان
ناشر:

خانه كتاب

454 صفحه - وزيري (شوميز) - چاپ 1 - 1500 نسخه 1 -83-6192-964
964-6192-83-1
تاريخ نشر:12/09/80
قيمت پشت جلد :30000 ريال
كد ديويي:070.5
زبان كتاب:فارسي
محل نشر:تهران - تهران
صفخات اوليه كتاب از سال 1384 به بعد موجود است

معرفي مختصر كتاب:
در نخستين فصل كتاب، تاريخچه‌ي نشر كتاب در ايران و تحولات آن قبل و پس از پيروزي انقلاب اسلامي (تا سال 1369) بيان شده است؛ در فصل دوم، "تحولات نشر در دهه‌ي هفتاد" به اعتناي آمار و به تفكيك عنوان كتاب‌هاي منتشر شده، "شمارگان كتاب" با عنايت به ارقام تاليف، ترجمه، چاپ نخست، چاپ مجدد، چاپ تهران و چاپ در شهرستان‌ها مورد مطالعه‌ي آماري قرار گرفته است؛ فصل سوم به موضوع انتخاب كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، اعطاي جايزه‌ي جهاني كتاب سال، كتاب سال دانشجويي و كتاب سال ولايت اختصاص دارد. در ديگر فصل به ادبيات داستاني و كميت و كيفيت آن و نيز كارهاي انجام يافته در اين زمينه در دهه‌ي هفتاد پرداخته شده؛ در فصل پنجم پژوهش‌هاي فرهنگي برگزيده‌ي سال (ملي و بين‌المللي) معرفي شده‌اند؛ در فصل ششم، وضعيت كتابخانه‌هاي عمومي كشور به روايت آماري بيان گرديده است. در فصل هفتم برگزاري هشت دوره "هفته كتاب" جمهوري اسلامي ايران در سراسر كشور به اختصار مورد مطالعه قرار گرفته است؛ در فصل بعدي نمايش‌گاه‌هاي كتاب در ايران مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ در فصل نهم نمايش‌گاه‌هاي علوم قرآني در تهران و سراسر كشور به تفكيك گزارش شده‌اند؛ در فصل دهم برگزاري دوره‌هاي نمايشگاه اطلاع‌رساني و فناوري اطلاعات به اختصار بيان گرديده است؛ فصل يازدهم اختصاص به برگزاري نمايش‌گاه‌هاي تصويرگران كتاب كودك يافته و در فصلي ديگر بحث چاپ و نشر، جشنواره‌ي صنعت چاپ، مجوز دائمي نشر، پروانه‌ي دائمي نشر، وضعيت ناشران فعال در كشور در دو دهه‌ي 60 و 70 به اختصار بيان شده است. در فصل سيزدهم، توسعه‌ي فرهنگ مكتوب و در فصل چهاردهم سابقه‌ي ايجاد سازمان چاپ و انتشارات و نقش آن در كمك به اعتلاي فرهنگ و صنعت فرهنگي نشر پس از انقلاب، خاصه در دهه‌ هفتاد، مورد مداقه قرار گرفته است؛ در فصل پانزدهم مقوله‌ي اطلاع رساني كتاب و حوزه‌هاي اجرايي آن مانند (خانه‌ي كتاب، مراكز تازه‌هاي كتاب در استان‌ها، شبكه‌ي اطلاع رساني كتاب رايانه، شابك ايران، كتاب ماه، كتاب هفته، پيك روز و كارنامه‌ي نشر و....) زير عنوان "خانه‌ي كتاب" تشريح شده است. در فصل شانزدهم سياست‌هاي حمايتي از نشر كتاب (حمايت از طرح‌هاي تمدن فرهنگي، بن خريد كتاب و تسهيلات مالي) مورد توجه قرار گرفته است و در پايان نيز منابع متن درج گرديده است.
كتاب بعدي    كتاب قبلي بازگشت به فهرست

نظر كاربران

 

تعداد نظرات:0
تعداد مشاهده:204
اضافه كردن نظر جديد
پست الكترونيكي:
نظر:
عبارت نمايش داده شده در تصوير بالا را وارد كنيد :  
بازگشت