برای خرید كتاب و مشاهده اطلاعات ناشر به صفحه ناشر مراجعه نمایید

تکنولوژی رسانه‌ای از منظری انتقادی


۱۸۰ صفحه - وزیری (شومیز) - چاپ ۱ - ۱۱۰۰ نسخه ISBN: 978-964-241-004-0
تاریخ نشر:۸۸/۰۴/۲۲ قیمت :۴۵۰۰۰ ریال
كد دیویی:۳۰۲.۲۳۰۱
زبان كتاب:فارسی محل نشر:تهران - تهران

معرفی مختصر كتاب
با پیدایش جوامع صنعتی مدرن در سدة نوزدهم، رسانه‌ها به نیروی اجتماعی فراگیری بدل شدند. با ظهور رادیو و تلویزیون در کنار روزنامه‌ها، رسانه‌های جمعی به صورت مجموعة تکنولوژی‌هایی پدیدار گشت که نه فقط قادر بود ارتباط میان افراد را از فاصله‌ای دورتر و در زمانی کوتاه‌تر برقرار سازد, بلکه توزیع یا پخش اطلاعات را نیز از عده‌ای انگشت‌شمار برای جمعیتی انبوه تسهیل کرد. نگارنده در کتاب حاضر، از منظری انتقادی نشان می‌دهد که چگونه در جوامع، اشکال گوناگون رسانه کمک کرده‌اند تا ادراک، توقع و تفسیر ما از واقعیت شکل بگیرد. همچنین با بیان مثال‌هایی عملی از رسانه‌های قدیم و جدید به خواننده کمک می‌کند تا از میان مفاهیم پیچیده به جایگاه رسانه‌ها بیندیشد. این موضوع کمک می‌کند تا بستر نرم‌افرازی جدیدی برای فهم چیستی رسانه‌ها فراهم شود و نیز مبنایی برای درک کاربرد واقعی آنها شکل گیرد. عناوین کتاب عبارت‌اند از: تاریخ انتقادی تکنولوژی رسانه‌ای، مسیرهای جایگزین (تکنولوژی به مثابة فرهنگ)، رسانه‌های جدید و تن یافتگی شبکه‌ای، و نظریه‌پردازی دربارة تکنولوژی رسانه‌ای.


كتاب قبلی كتاب بعدی